Nově nabízíme

Tennis Arena

tenisový & lifestylový magazín

Roční předplatné již od 480 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


13/2015

Obsah vydání 13/2015

neuvedeno


12/2015

Obsah vydání 12/2015

  • Jak se školám dýchá? Špatně!
  • Ředitelé počítali Romy
  • Kde se rodí zlaté české ručičky
  • Fikce spravedlnosti pro všechny
  • Pane řediteli, nejste pro mě autorita
  • Proti všem: Banderovci chtěli vlastní stát za každou cenu
  • K technice se musí žáci postrčit
  • Může být portfolio stupínkem ke kvalitě?
  • Když jednotné, tak pro každého

11/2015

Obsah vydání 11/2015

  • Má písmo comenia script právo na život?
  • Reforma financování jako rozpočtová priorita
  • Jak na dietní obědy?
  • Dvojí specializace láká motivované žáky
  • Místo pro dějiny druhé poloviny 20. století
  • Ve školách je kouření zakázáno. A když kouří ředitel?
  • Novodobý Noe vyrostl na řeckém ostrově
  • Kariérní systém se má rozjet už v září
  • Hry pod dohledem povinnosti
  • Středoškoláků ubývá pomaleji
  • Totalita diletantů

10/2015

Obsah vydání 10/2015

  • Hodiny v pohybu
  • Způsob zvýšení platů část učitelů zklamal
  • Diagnostika versus paragrafy
  • Chloubou Prahy jsou oborové didaktiky
  • Život bez přílohy?
  • Ve školce se přece normálně nekřičí
  • Čelisti vzbuzující hrůzu
  • Sloučené poradny si svou značku zachovaly
  • Gymnázia: Dlouhodobý záměr nemá úroveň
  • Inkluze není politika, ale zájem o každého člověka
  • Diskriminace při přijímání dětí ze spádových oblastí

9/2015

Obsah vydání 9/2015

  • Kapacita škol poroste
  • Kariérní systém je šancí na kvalitnější školu
  • Sedmá generace sklářů mohla být poslední: Novoborská škola ale krizi překonala a teď se rozvíjí
  • Vzdělávání inkluzivní, nebo exkluzivní?
  • Víte, jakou úroveň kvalifikace máte?
  • Český H.G. Wells: Karel Čapek jako nejslavnější klasik domácí sci-fi
  • Hygiena jako strašák: Doplatí na zotavovací akce subjekty pracující s dětmi?
  • Nesmí scházet bezpečné přilnutí: Jak nedostatek, tak přebytek podnětů může vést k hyperaktivi­tě dítěte

8/2015

Obsah vydání 8/2015

  • Nejstarší soukromá univerzita se otřásla v základech
  • Profesní kvalifikace využívá už jedenáct set tuzemských firem
  • Jde strach z toho, jak se děti nebojí
  • Jak si základka koupila gymnázium
  • Dosažené vzdělání omezuje společensky nežádoucí jevy
  • Tdpaslíček s tdupkou nepomůže
  • Divokým Kurdistánem
  • Má každý žák na oběd ve školní jídelně?
  • Po deseti letech vstupuje program Ekoškola i do mateřinek
  • Kde hledat adekvátní informace při kariérním rozhododvání?

7/2015

Obsah vydání 7/2015

  • Třetina absolventů míří úplně mimo svou profesi
  • Zákon proti propouštění na prázdniny: Nutnost, nebo zbytečnost?
  • Učitelky v Adélce staví na spolupráci s rodiči
  • Ministerská hra na podporu inkluze
  • Neměli bychom se ostýchat požádat o podporu
  • Pohřebiště vypráví: Archeologové našli hrobku pravěkého knížete
  • MŠMT se pokusilo reprezentace vysokých škol obejít
  • Pedagogické kompetence pro odborníka z praxe
  • ESCO: Nová evropská klasifikace

6/2015

Obsah vydání 6/2015

  • Inkluze jako otazník i direktiva
  • Pokles podílu školství na HDP je zkreslující informací
  • Absolventem umělec s dobrým uplatněním
  • Individuální vzdělávání není nebezpečné
  • Jak občanský zákoník ovlivňuje rozhodování ředitelů škol
  • Překvapuje mne, kolik lidí do školství mluví
  • Ve jménu spolupráce

5/2015

Obsah vydání 5/2015

  • DOČKAJÍ SE VOŠKY V TERCIÁRU ROVNOPRÁVNOSTI?
  • NOVELU ŠKOLSKÉHO ZÁKONA KOMPLIKUJÍ POZMĚŃOVACÍ NÁVRHY
  • ŽÁCI JSOU V ICT DOBŘÍ NAVZDORY ŠKOLE
  • JEČNÁ NESÁZÍ NA ZNAKOVÝ JAZYK
  • UČITELSTVÍ JE OHROŽENO
  • JSOU HOLKY SKUTEČNĚ CHYTŘEJŠÍ NEŽ KLUCI?
  • MATEŘINKY S PUNCEM KVALITY
  • JAK FUNGUJE V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ SPOLUPRÁCE ŠKOL A FIREM

4/2015

Obsah vydání 4/2015

  • Zušky pracují na systému péče o začínající učitele
  • Kvůli absenci systému ztrácíme talenty
  • Měli bychom hodnotit, co žák umí, ne co neumí
  • Mladí lidé chtějí na gymnázia, firmy ale potřebují techniky
  • Jak se vydat na cestu excelence
  • Proč byly templáři zlikvidování
  • Akutní problém základního školství? Podle odborářů to je paragraf 16 a pojetí inkluze vůbec
  • Mateřinky stále praskají ve švech

3/2015

Obsah vydání 3/2015

  • S alternativními metodami výuky jsou školy spokojeny
  • Zápisy jsou lakmusovým papírkem
  • Většina EUR se rozdělí formou šablon
  • Mobilní učebna jako mezistupeň
  • Co všechno učitel dělá a co z toho má
  • Kolega je cítit!
  • Mizí lesy na Zemi?
  • I ředitelé občas potřebují restartovat
  • Česko pod tlakem EK
  • Evropské peníze generují kvalitu

2/2015

Obsah vydání 2/2015

  • Občanský zákoník poškodil děti v ústavní péči
  • Posun dopředu, ale příliš malý
  • Strojařina už dávno není o kolomazi
  • Inkluze, sociální inženýrství a Gaussova křivka
  • Co můžu dělat jako speciální pedagog?
  • Mentor je učitel dospělých
  • Školám odpadá starost o formální správnost ŠVP
  • Vzdělání dospělých je šancí pro střední školy i pro trh práce

1/2015

Obsah vydání 1/2015

  • Státní výuční list bude zřejmě zaveden plošně
  • Braňme hodnoty evropské civilizace
  • Matematiku nesmíme memorovat, ale tvořit
  • I malé školy dávají dětem velký vklad
  • Bezpečnostní prvky musejí být podřízeny zamýšlenému účelu
  • Do školy s pistolí u boku?
  • Proč tučňák nežije v Arktidě?
  • Učitel může diagnostikovat selhávající dítě sám

46/2014

Obsah vydání 46/2014

  • Míň lůžek, víc ambulantních služeb: Jaká bude budoucnost diagnostických ústavů a středisek výchovné péče?
  • Počítáme, zda se vyplatí zřídit školní autobusy, říká ministr Marcel Chládek
  • Národní známka excelence budí respekt
  • Zázrak neurofeedback
  • Jaká společnost, takové děti. A ty zlobí.
  • Svatý patron dne oslav a naděje
  • Bezpečnostní standardy by měly být flexibilní
  • Dvouleté děti už v mateřinkách jsou. Jen podmínky tomu často neodpovídají
  • Dálkaři jsou zátěž

45/2014

Obsah vydání 45/2014

  • Osamělá víceletá gymnázia
  • Zašijeme pytel s ombudsmany
  • Novelu zákona o vysokých školách čeká cesta parlamentem
  • Na technice pomáhá ELSA
  • Proč francouzské děti nemají ADHD
  • Matka lvů
  • Tři pilíře dalšího vzdělávání pro umělecké školy
  • Je nebo není školská rada formální?
  • Jak pracovat s diagnózou ADHD
  • Víme, co jíme?
  • Začít včas znamená začít dobře

43-44/2014

Obsah vydání 43-44/2014

  • Třetí hodina tělocviku znamená změnu zákona
  • Čeští žáci jsou nejlepší v počítačové gramotnosti
  • Jak vidí novelu ředitelé základních škol
  • Spí se v Králíčku a na Hradčanech
  • Proč by měli rodiče žáků dodržovat školní řád
  • Přehled středních a vyšších odborných škol pro školní rok 20154/2016
  • Transformace institucionální péče by měla přinést nejen změnu názvů
  • J. Fidrmuc: Líbí se mi německý systém podpůrných tříd

41-42/2014

Obsah vydání 41-42/2014

  • Přehled studijních programů a oborů otevíraných na vysokých školách v akademickém roce 2015/2016
  • Nepoctivý absolvent přijde o titul
  • Dokážeme skloubit teorii s praxí?
  • V ošetřovatelství jen bakalářky nestačí
  • Prázdninové posílání učitelů na Úřad práce degraduje profesi
  • iSEN proslavil poděbradskou školu

40/2014

Obsah vydání 40/2014

  • Mít psychologa u ruky
  • Pachuť po sloučení leckde zůstala
  • Bez peněz navíc reforma financování fungovat nebude
  • Odmítáme být přenašeči informací
  • Dětské skupiny budou, i kdyby …
  • Exředitel manipulátor
  • Poslední Argonaut
  • Děti na internetu nejvíce znepokojuje pornografie
  • Pečovatelka z děcáku
  • Poprvé bez maminky
  • Český systém základního uměleckého vzdělávání je světovým unikátem

39/2014

Obsah vydání 39/2014

  • Klíčovou investicí do bezpečnosti je čas
  • Slaboduchost radikálního řešení
  • Líbí se mi systém podpůrných tříd v Německu
  • Česká škola, kde se mluví španělsky
  • Ohrožené lesní školky
  • Když rodiče nespolupracují
  • Na počátku byl kaloň
  • Přípravné třídy nesmějí jít na ruku neodpovědným rodičům

38/2014

Obsah vydání 38/2014

  • Kraje s plošnými přijímačkami souhlasí jednomyslně
  • Matematiku a čtení nemají rádi hlavně chlapci
  • Na vašem, ale po našem
  • Do Volyně se jezdí učit mistři řemesla
  • Šikana v kyberprostoru
  • Jak na absolventskou nezaměstnanost?
  • Ostrov jako prověrka charakteru
  • Vlastivěda pro všední den
  • Rok se sv. Ludmilou

36-37/2014

Obsah vydání 36-37/2014

  • Tři a půl procenta dostane jen někdo. Splnil ministr školství Marcel Chládek svůj slib?
  • Povinná matematika u maturity již od roku 2019? Podle ministra školství není proč čekat
  • Umění se masově vyučovat nedá, říká rektor AMU Jan Hančil
  • Království pro mladé kumštýře
  • Jak to vidí Ludvík Zimčík: Stav právního bezvědomí
  • Jak nový občanský zákoník zohlednit ve výuce
  • Neměly by se upravit učebnice dějepisu?
  • Novela školského zákona nás může zlikvidovat
  • Talentům neškodí školy, ale někteří učitelé
  • Je třeba zdůraznit význam manuální práce
  • Jaká bude maturitní zkouška v tomto školním roce
  • Předškoláci umějí čím dál tím lépe počítat
  • Máme ve školách odborníky na eLearning?

35/2014

Obsah vydání 35/2014

  • Rybářská škola lovit uchazeče nemusí. Ve Vodňanech si střeží obrovskou exkluzivitu
  • Jediný překlep možná zabránil uzavření kauzy hidžáb
  • Zvládnou děti adaptaci na mateřinku?
  • Obecnou povinnost podávat žákům léky učitel nemá
  • Ředitelkám školek krade čas administrativa

34/2014

Obsah vydání 34/2014

  • V učení i na trhu práce je dobrých zedníků pořád málo
  • Školní rády chce spoluvytvářet i ombudsmanka
  • Školy budou přesně vědět, co po nich stát chce
  • Tablet neizoluje, tablet propojuje
  • Domácí vzdělávání – největší dárek od rodičů
  • Rozpolcená sborovna
  • Rebel s tváří bankovního úředníka
  • Hrozí zánik speciálního školství?
  • Jednání provázejí střety: Poslanci debatují nad novelou školského zákona.
  • Jednotné přijímací zkoušky – mýty a fakta
  • Tematické týdny zdravé výživy mají výsledky

33/2014

Obsah vydání 33/2014

  • Rozumět penězům se budou učit i děti v mateřince
  • Kvalita škol má být hodnocena jednotně
  • Financovat obory podle prognóz trhu práce je těžko uskutečnitelné
  • Škola, kde Ámosek pomáhá budoucím prvňáčkům
  • Jedinou zákonnou podmínkou pro zápis je spádovost!
  • Kdy je možné nepřijmout dítě do školy
  • Skotsko je historickým pilířem moderní civilizace
  • Strategie je zoufalý hrdinský čin
  • Stíny paragrafu 16
  • OECD: Máte problém s prřechodem mladých do zaměstnání
nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt