Nově nabízíme

Velo

revue o životě s kolem

Roční předplatné již od 759 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


8/2015

Obsah vydání 8/2015

  • Nejstarší soukromá univerzita se otřásla v základech
  • Profesní kvalifikace využívá už jedenáct set tuzemských firem
  • Jde strach z toho, jak se děti nebojí
  • Jak si základka koupila gymnázium
  • Dosažené vzdělání omezuje společensky nežádoucí jevy
  • Tdpaslíček s tdupkou nepomůže
  • Divokým Kurdistánem
  • Má každý žák na oběd ve školní jídelně?
  • Po deseti letech vstupuje program Ekoškola i do mateřinek
  • Kde hledat adekvátní informace při kariérním rozhododvání?

7/2015

Obsah vydání 7/2015

  • Třetina absolventů míří úplně mimo svou profesi
  • Zákon proti propouštění na prázdniny: Nutnost, nebo zbytečnost?
  • Učitelky v Adélce staví na spolupráci s rodiči
  • Ministerská hra na podporu inkluze
  • Neměli bychom se ostýchat požádat o podporu
  • Pohřebiště vypráví: Archeologové našli hrobku pravěkého knížete
  • MŠMT se pokusilo reprezentace vysokých škol obejít
  • Pedagogické kompetence pro odborníka z praxe
  • ESCO: Nová evropská klasifikace

6/2015

Obsah vydání 6/2015

  • Inkluze jako otazník i direktiva
  • Pokles podílu školství na HDP je zkreslující informací
  • Absolventem umělec s dobrým uplatněním
  • Individuální vzdělávání není nebezpečné
  • Jak občanský zákoník ovlivňuje rozhodování ředitelů škol
  • Překvapuje mne, kolik lidí do školství mluví
  • Ve jménu spolupráce

5/2015

Obsah vydání 5/2015

  • DOČKAJÍ SE VOŠKY V TERCIÁRU ROVNOPRÁVNOSTI?
  • NOVELU ŠKOLSKÉHO ZÁKONA KOMPLIKUJÍ POZMĚŃOVACÍ NÁVRHY
  • ŽÁCI JSOU V ICT DOBŘÍ NAVZDORY ŠKOLE
  • JEČNÁ NESÁZÍ NA ZNAKOVÝ JAZYK
  • UČITELSTVÍ JE OHROŽENO
  • JSOU HOLKY SKUTEČNĚ CHYTŘEJŠÍ NEŽ KLUCI?
  • MATEŘINKY S PUNCEM KVALITY
  • JAK FUNGUJE V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ SPOLUPRÁCE ŠKOL A FIREM

4/2015

Obsah vydání 4/2015

  • Zušky pracují na systému péče o začínající učitele
  • Kvůli absenci systému ztrácíme talenty
  • Měli bychom hodnotit, co žák umí, ne co neumí
  • Mladí lidé chtějí na gymnázia, firmy ale potřebují techniky
  • Jak se vydat na cestu excelence
  • Proč byly templáři zlikvidování
  • Akutní problém základního školství? Podle odborářů to je paragraf 16 a pojetí inkluze vůbec
  • Mateřinky stále praskají ve švech

3/2015

Obsah vydání 3/2015

  • S alternativními metodami výuky jsou školy spokojeny
  • Zápisy jsou lakmusovým papírkem
  • Většina EUR se rozdělí formou šablon
  • Mobilní učebna jako mezistupeň
  • Co všechno učitel dělá a co z toho má
  • Kolega je cítit!
  • Mizí lesy na Zemi?
  • I ředitelé občas potřebují restartovat
  • Česko pod tlakem EK
  • Evropské peníze generují kvalitu

2/2015

Obsah vydání 2/2015

  • Občanský zákoník poškodil děti v ústavní péči
  • Posun dopředu, ale příliš malý
  • Strojařina už dávno není o kolomazi
  • Inkluze, sociální inženýrství a Gaussova křivka
  • Co můžu dělat jako speciální pedagog?
  • Mentor je učitel dospělých
  • Školám odpadá starost o formální správnost ŠVP
  • Vzdělání dospělých je šancí pro střední školy i pro trh práce

1/2015

Obsah vydání 1/2015

  • Státní výuční list bude zřejmě zaveden plošně
  • Braňme hodnoty evropské civilizace
  • Matematiku nesmíme memorovat, ale tvořit
  • I malé školy dávají dětem velký vklad
  • Bezpečnostní prvky musejí být podřízeny zamýšlenému účelu
  • Do školy s pistolí u boku?
  • Proč tučňák nežije v Arktidě?
  • Učitel může diagnostikovat selhávající dítě sám

46/2014

Obsah vydání 46/2014

  • Míň lůžek, víc ambulantních služeb: Jaká bude budoucnost diagnostických ústavů a středisek výchovné péče?
  • Počítáme, zda se vyplatí zřídit školní autobusy, říká ministr Marcel Chládek
  • Národní známka excelence budí respekt
  • Zázrak neurofeedback
  • Jaká společnost, takové děti. A ty zlobí.
  • Svatý patron dne oslav a naděje
  • Bezpečnostní standardy by měly být flexibilní
  • Dvouleté děti už v mateřinkách jsou. Jen podmínky tomu často neodpovídají
  • Dálkaři jsou zátěž

45/2014

Obsah vydání 45/2014

  • Osamělá víceletá gymnázia
  • Zašijeme pytel s ombudsmany
  • Novelu zákona o vysokých školách čeká cesta parlamentem
  • Na technice pomáhá ELSA
  • Proč francouzské děti nemají ADHD
  • Matka lvů
  • Tři pilíře dalšího vzdělávání pro umělecké školy
  • Je nebo není školská rada formální?
  • Jak pracovat s diagnózou ADHD
  • Víme, co jíme?
  • Začít včas znamená začít dobře

43-44/2014

Obsah vydání 43-44/2014

  • Třetí hodina tělocviku znamená změnu zákona
  • Čeští žáci jsou nejlepší v počítačové gramotnosti
  • Jak vidí novelu ředitelé základních škol
  • Spí se v Králíčku a na Hradčanech
  • Proč by měli rodiče žáků dodržovat školní řád
  • Přehled středních a vyšších odborných škol pro školní rok 20154/2016
  • Transformace institucionální péče by měla přinést nejen změnu názvů
  • J. Fidrmuc: Líbí se mi německý systém podpůrných tříd

41-42/2014

Obsah vydání 41-42/2014

  • Přehled studijních programů a oborů otevíraných na vysokých školách v akademickém roce 2015/2016
  • Nepoctivý absolvent přijde o titul
  • Dokážeme skloubit teorii s praxí?
  • V ošetřovatelství jen bakalářky nestačí
  • Prázdninové posílání učitelů na Úřad práce degraduje profesi
  • iSEN proslavil poděbradskou školu

40/2014

Obsah vydání 40/2014

  • Mít psychologa u ruky
  • Pachuť po sloučení leckde zůstala
  • Bez peněz navíc reforma financování fungovat nebude
  • Odmítáme být přenašeči informací
  • Dětské skupiny budou, i kdyby …
  • Exředitel manipulátor
  • Poslední Argonaut
  • Děti na internetu nejvíce znepokojuje pornografie
  • Pečovatelka z děcáku
  • Poprvé bez maminky
  • Český systém základního uměleckého vzdělávání je světovým unikátem

39/2014

Obsah vydání 39/2014

  • Klíčovou investicí do bezpečnosti je čas
  • Slaboduchost radikálního řešení
  • Líbí se mi systém podpůrných tříd v Německu
  • Česká škola, kde se mluví španělsky
  • Ohrožené lesní školky
  • Když rodiče nespolupracují
  • Na počátku byl kaloň
  • Přípravné třídy nesmějí jít na ruku neodpovědným rodičům

38/2014

Obsah vydání 38/2014

  • Kraje s plošnými přijímačkami souhlasí jednomyslně
  • Matematiku a čtení nemají rádi hlavně chlapci
  • Na vašem, ale po našem
  • Do Volyně se jezdí učit mistři řemesla
  • Šikana v kyberprostoru
  • Jak na absolventskou nezaměstnanost?
  • Ostrov jako prověrka charakteru
  • Vlastivěda pro všední den
  • Rok se sv. Ludmilou

36-37/2014

Obsah vydání 36-37/2014

  • Tři a půl procenta dostane jen někdo. Splnil ministr školství Marcel Chládek svůj slib?
  • Povinná matematika u maturity již od roku 2019? Podle ministra školství není proč čekat
  • Umění se masově vyučovat nedá, říká rektor AMU Jan Hančil
  • Království pro mladé kumštýře
  • Jak to vidí Ludvík Zimčík: Stav právního bezvědomí
  • Jak nový občanský zákoník zohlednit ve výuce
  • Neměly by se upravit učebnice dějepisu?
  • Novela školského zákona nás může zlikvidovat
  • Talentům neškodí školy, ale někteří učitelé
  • Je třeba zdůraznit význam manuální práce
  • Jaká bude maturitní zkouška v tomto školním roce
  • Předškoláci umějí čím dál tím lépe počítat
  • Máme ve školách odborníky na eLearning?

35/2014

Obsah vydání 35/2014

  • Rybářská škola lovit uchazeče nemusí. Ve Vodňanech si střeží obrovskou exkluzivitu
  • Jediný překlep možná zabránil uzavření kauzy hidžáb
  • Zvládnou děti adaptaci na mateřinku?
  • Obecnou povinnost podávat žákům léky učitel nemá
  • Ředitelkám školek krade čas administrativa

34/2014

Obsah vydání 34/2014

  • V učení i na trhu práce je dobrých zedníků pořád málo
  • Školní rády chce spoluvytvářet i ombudsmanka
  • Školy budou přesně vědět, co po nich stát chce
  • Tablet neizoluje, tablet propojuje
  • Domácí vzdělávání – největší dárek od rodičů
  • Rozpolcená sborovna
  • Rebel s tváří bankovního úředníka
  • Hrozí zánik speciálního školství?
  • Jednání provázejí střety: Poslanci debatují nad novelou školského zákona.
  • Jednotné přijímací zkoušky – mýty a fakta
  • Tematické týdny zdravé výživy mají výsledky

33/2014

Obsah vydání 33/2014

  • Rozumět penězům se budou učit i děti v mateřince
  • Kvalita škol má být hodnocena jednotně
  • Financovat obory podle prognóz trhu práce je těžko uskutečnitelné
  • Škola, kde Ámosek pomáhá budoucím prvňáčkům
  • Jedinou zákonnou podmínkou pro zápis je spádovost!
  • Kdy je možné nepřijmout dítě do školy
  • Skotsko je historickým pilířem moderní civilizace
  • Strategie je zoufalý hrdinský čin
  • Stíny paragrafu 16
  • OECD: Máte problém s prřechodem mladých do zaměstnání

32/2014

Obsah vydání 32/2014

  • S bezpečnostním chodítkem jsou mateřinky spokojeny
  • Od listopadu budou vyšší tarify
  • Budeme digitálně kompetentní?
  • Lidé si myslí, že jsme jen noclehárna
  • Problémy bez konce a otázky (zatím) bez odpovědi
  • Jak pracovat s nespokojenými rodiči
  • Cesty bojovníků
  • Zvítězí knížka, nebo tablet?
  • Poradny a SPC budou mít víc práce
  • Místo normy pro zápis jen doporučení

31/2014

Obsah vydání 31/2014

  • Naučím tě ulovit si rybu
  • Kdo řekne, co je zájmem dítěte?
  • Učňů chodí na výcvik do firem pořád málo
  • Devítiletka z dvoutřídky (skoro) na počkání
  • Jak vy zasejete, tak my sklízíme
  • Osobního asistenta do školního řádu
  • Každé dítě chce nalézt poklad
  • Od klíčových kompetencí k ervépéčkům
  • Programy škol chudnou
  • Místo zákazů nabízíme řešení
  • Průmyslovky se vyjádřily k systémovým změnám
  • Přípravné třídy pro předškoláky mají socializační efekt

30/2014

Obsah vydání 30/2014

  • Muslimský hidžáb ano, kšiltovka ne?
  • Dospělí o uznání svých kompetencí moc nestojí
  • Náš předmět už nesmí být zbytkový, tvrdí zakladatelé asociace občankářů
  • Škola, kterou změnily povodně
  • Kdo je větší odborník?
  • Návštěva u lékaře musí přijít dřív, než začnou zuby bolet
  • Nevítaná zvířátka
  • Klokanův kufr by se do kufru nevešel
  • Věční rivalové?

29/2014

Obsah vydání 29/2014

  • Bacha, je to zvlášťka
  • Státní výuční list jako povinnost?
  • Zkušeným učitelům se platy zvednou víc
  • Srdíčko uprostřed paneláků
  • Známky versus slovní hodnocení
  • Muzea by měla dávat prostor iniciativě učitelů
  • Básník milovaný i prokletý
  • Zěmny zákonů, kariérní řád, jednotné přijímací zkoušky …
  • Školské pracovníky musíme pořádně zaplatit
  • Lékařské posudky tábory a školy v přírodě prodražují

28/2014

Obsah vydání 28/2014

Má smysl rozšiřovat kapacitu škol? – Školský ombudsman – Rozhovor: Milan Štěch – Vzdělávání dospělých – Rys ostrovid v Čechách – Reforma odborného vzdělávání

nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt