Nově nabízíme

Země světa

zeměpisný a cestopisný měsíčník

Roční předplatné již od 640 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


č. 34/2014

Obsah vydání 34/2014

  • V učení i na trhu práce je dobrých zedníků pořád málo
  • Školní rády chce spoluvytvářet i ombudsmanka
  • Školy budou přesně vědět, co po nich stát chce
  • Tablet neizoluje, tablet propojuje
  • Domácí vzdělávání – největší dárek od rodičů
  • Rozpolcená sborovna
  • Rebel s tváří bankovního úředníka
  • Hrozí zánik speciálního školství?
  • Jednání provázejí střety: Poslanci debatují nad novelou školského zákona.
  • Jednotné přijímací zkoušky – mýty a fakta
  • Tematické týdny zdravé výživy mají výsledky

č. 33/2014

Obsah vydání 33/2014

  • Rozumět penězům se budou učit i děti v mateřince
  • Kvalita škol má být hodnocena jednotně
  • Financovat obory podle prognóz trhu práce je těžko uskutečnitelné
  • Škola, kde Ámosek pomáhá budoucím prvňáčkům
  • Jedinou zákonnou podmínkou pro zápis je spádovost!
  • Kdy je možné nepřijmout dítě do školy
  • Skotsko je historickým pilířem moderní civilizace
  • Strategie je zoufalý hrdinský čin
  • Stíny paragrafu 16
  • OECD: Máte problém s prřechodem mladých do zaměstnání

č. 32/2014

Obsah vydání 32/2014

  • S bezpečnostním chodítkem jsou mateřinky spokojeny
  • Od listopadu budou vyšší tarify
  • Budeme digitálně kompetentní?
  • Lidé si myslí, že jsme jen noclehárna
  • Problémy bez konce a otázky (zatím) bez odpovědi
  • Jak pracovat s nespokojenými rodiči
  • Cesty bojovníků
  • Zvítězí knížka, nebo tablet?
  • Poradny a SPC budou mít víc práce
  • Místo normy pro zápis jen doporučení

č. 31/2014

Obsah vydání 31/2014

  • Naučím tě ulovit si rybu
  • Kdo řekne, co je zájmem dítěte?
  • Učňů chodí na výcvik do firem pořád málo
  • Devítiletka z dvoutřídky (skoro) na počkání
  • Jak vy zasejete, tak my sklízíme
  • Osobního asistenta do školního řádu
  • Každé dítě chce nalézt poklad
  • Od klíčových kompetencí k ervépéčkům
  • Programy škol chudnou
  • Místo zákazů nabízíme řešení
  • Průmyslovky se vyjádřily k systémovým změnám
  • Přípravné třídy pro předškoláky mají socializační efekt

č. 30/2014

Obsah vydání 30/2014

  • Muslimský hidžáb ano, kšiltovka ne?
  • Dospělí o uznání svých kompetencí moc nestojí
  • Náš předmět už nesmí být zbytkový, tvrdí zakladatelé asociace občankářů
  • Škola, kterou změnily povodně
  • Kdo je větší odborník?
  • Návštěva u lékaře musí přijít dřív, než začnou zuby bolet
  • Nevítaná zvířátka
  • Klokanův kufr by se do kufru nevešel
  • Věční rivalové?

č. 29/2014

Obsah vydání 29/2014

  • Bacha, je to zvlášťka
  • Státní výuční list jako povinnost?
  • Zkušeným učitelům se platy zvednou víc
  • Srdíčko uprostřed paneláků
  • Známky versus slovní hodnocení
  • Muzea by měla dávat prostor iniciativě učitelů
  • Básník milovaný i prokletý
  • Zěmny zákonů, kariérní řád, jednotné přijímací zkoušky …
  • Školské pracovníky musíme pořádně zaplatit
  • Lékařské posudky tábory a školy v přírodě prodražují

č. 28/2014

Obsah vydání 28/2014

Má smysl rozšiřovat kapacitu škol? – Školský ombudsman – Rozhovor: Milan Štěch – Vzdělávání dospělých – Rys ostrovid v Čechách – Reforma odborného vzdělávání


č. 27/2014

Obsah vydání 27/2014

  • Nekvalifikovaní učitelé začínají studovat
  • Polospokojený ministr školství není úplně špatná zpráva
  • Měření efektivity prevence by mohly provádět vysoké školy
  • Na špici škole pomohly evropské projekty
  • Učitelské fakulty by měly otevřít přednášky o třídnictví
  • Není s ním k vydržení? Ať vymyslí křížovku!
  • Učitel lesní moudrosti
  • Složitá pravidla pro bezpečnost
  • Dva propojené světy: Děti ze zušky a žáci speciální školy mohou úspěšně spolupracovat
  • Na ruských školách chtějí zavést politické vzdělávání
  • Občané EU o uznávání kvalifikací
  • Z priorit italského předsednictví

č. 26/2014

Obsah vydání 26/2014

  • Badatelské dovednosti jsou povinnou součástí kurikula
  • Ministr Chládek chce zavést povinné přijímací zkoušky
  • Bez provozní dotace by část technických oborů zanikla
  • V logopedické společnosti se potkávají školní i kliničtí specialisté
  • Maturita na rozcestí
  • Jak si najít místo ve školním týmu
  • Po stopách českých cestovatelů
  • Jen nesedět doma před televizí!
  • Muzeum, které učí hrou
  • Mistři v Německu jsou zárukou kvalitní přípravy
  • Definitiva učitelů v USA je ohrožena

č. 25/2014

Obsah vydání 25/2014

  • Školní poradenství si našlo své místo, ale ještě nemá systém
  • Peněz na vědu je málo a rozdělují se podivně
  • Zvýšení platů by se mělo promítnout do tarifních tabulek
  • Tři Komenského medaile v jedné sborovně
  • Výchova a její podmínky: Jak to vidí Iva Švarcová
  • Možnosti a meze řešení vztahových konfliktů ve škole
  • Černí faraoni vládli Egyptu sto let
  • Má dětská skupina smysl?
  • Přizpůsobíme státní maturitu zaměření střední školy?
  • Nikdo nemusí být nula
  • Zřizujeme přípravné třídy i v ZŠ praktických
  • Vzdělávání učitelů ve Finsku
  • Americký lékař vytvořil neprůstřelné pokrývky pro děti

č. 24/2014

Obsah vydání 24/2014

  • Učni kazí statistiky efektivity vzdělávání. Máme problém, nebo je to naprosto normální?
  • Některé neziskovky trvají na inkluzi bez ohledu na realitu
  • V Dánsku jsem zjistila, že RVP není utopie
  • Dva roky u DOBRÉHO PASTÝŘE mě zachránily
  • Léto s počítačem, nebo bez něj?
  • Jeskyně jsou konzervami historie
  • V mateřinkách by se mělo více dbát na pitný režim
  • Jak vyrůstá keř
  • Otevřený dopis ministrovi školství
  • Celoroční projekt z české historie pro ZUŠ

č. 23/2014

Obsah vydání 23/2014

  • Kde je hranice kompromisu. Návrh novely zákona o pedagogických pracovnících vstupuje do Poslanecké sněmovny
  • Dostane dětská skupina zelenou?
  • Systém kariérového poradenství pro dospělé v Česku neexistuje
  • Škola jako stavebnice. Centrum odborné přípravy v Sezimově Ústí vsadilo na modulovou výuku
  • Část učitelů tanečního oboru ZUŠ je bez kvalifikace
  • Jak zaměstnat pedagoga
  • Zemětřesení je největším uvolněním energie na planetě
  • O školní specialisty je velký zájem
  • Přestanou u nás platit nové docentury a profesury ze Slovenska?
  • O soutěži, která učí podnikat

č. 22/2014

Obsah vydání 22/2014

  • Praktická výuka se přesouvá do firem. Bude duál univerzálním konceptem pro odborné školy?
  • Ministr na své Vošky nezapomněl. Měly být slepou vzdělávací cestou, teď s nimi návrh vládní strategie naopak počítá.
  • Na zvyšování kapacit mateřinek je už pozdě, říká mistopředsedkyně Asociace předškolní výchovy.
  • Jak dát školu do pohybu. Práce navíc se učitelům ze Smržovky vyplatila.
  • Diskriminace maturantů, kteří si zvolili matematiku
  • Co když se kantor ve třídě motá?
  • Paradoxy sto let starého globálního konfliktu. Proč vypukla první světová válka?
  • Mobil v rukou dítěte může být nebezpečný. Chytřejší než smartphone jsme v okamžiku, kdy si uvědomíme možnost kdykoliv ho vypnout.
  • Beluška ukazuje cestu k přirozené integraci. Zbytky zraku nemusejí být nepřekonatelnou životní překážkou

č. 21/2014

Obsah vydání 21/2014

  • Degradace pedagogů na příštipkáře? Možnosti ČŠI a krajů v zajištění kvalifikovanosti jsou mizivé.
  • Bez strategie 2020 nebudou evropské peníze. Vláda ji proto projedná zřejmě už na konci prázdnin.
  • Na ICT vzdělávání učitelů dáváme 600 milionů korun, říká náměstkyně ministra školství Petra Bartáková
  • Výuka cizího jazyka začíná hrou. I mateřinkové děti z novobystřické školy se bezprostředně baví se svými rakouskými vrstevníky.
  • Co dál s grantovou agenturou
  • Jak je to s autorskými právy ve škole?
  • Co se zelenou invazí? Rostliny, které mohou být pro naši zemi nebezpečné
  • Nabídka kurzů pro dospělé často převyšuje poptávku
  • Malé děti by se měly do cizí řeči ponořit
  • Druhé setkání Asociace dramacenter v Olomouci

č. 20/2014

Obsah vydání 20/2014

  • Proč Babiš škrtí právě školství?
  • Dobře investovaných padesát milionů. Do škol přijde víc psychologů a speciálních pedagogů, všichni žáci jejich služeb ale nevyužijí
  • Příznivé klima školy není jen prázdnou frází
  • Chce to paragraf proti útokům na pracovníky škol
  • Ředitel versus zřizovatel
  • Medvěd, skutečný král severských zvířat. Jak se zachovat při setkání s největší evropskou šelmou
  • Vzdělávání učitelů ZUŠ musí mít řád
  • Grantová agentura pod palbou kritiky

č. 19/2014

Obsah vydání 19/2014

  • Kdy jsou děti zralé pro školu
  • Elektronizace, povinná matematika i dvojí metr hodnocení
  • Změna na smlouvu s dobou neurčitou je krokem k lepšímu
  • Poradna (nejen) pro věřící klienty
  • Jiří Kuhn: Přijímací řízení není rozpočítadlo
  • Jak využívat RVP.CZ?
  • Tragédie a sláva japonských samurajů
  • Hodnocení vzdělávací činnosti jako interní záležitost vysokých škol
  • Bambiriáda připomene 25 let svobody
  • Vážit si práce musíme učit už malé děti
  • Některé výchovné ústavy jsou vůči MŠMT stále nedůvěřivé

č. 18/2014

Obsah vydání 18/2014

  • Kvalita školního stravování je především věcí dohody
  • Měření, které postrádá hlavní účel. Jak můžeme zjišťovat kvalitu vysokých škol, když chybí jasná představa o podobě systému?
  • Je návrh na zavedení jednotných přijímaček správný? Ředitelé středních škol se mu vesměs nebrání, ale jsou kritičtí.
  • Jihlavské místo naděje. Každý úspěch dítěte s mentálním postižením pomáhá i jeho rodičům.
  • Václav Mrštík: Preventisté do školství nepatří
  • Martin Kaplan: Jak se vyhnout sexuálnímu obtěžování
  • Spojovací vodní kanál, který rozděluje. Kdo by vlastně měl dostat Ropáka?
  • Kariérní systém by měl zdůraznit význam odbornosti. Představa apolitičnosti atestačních komisí je ale poněkud iluzorní.

č. 17/2014

Obsah vydání 17/2014

  • Domovy mládeže hledají místo ve vzdělávací soustavě
  • Změna financování regionálního školství je můj nejtěžší úkol, říká pro UN ministr Marcel Chládek
  • V erbu mají slušnost, otevřenost a komunikaci. O mateřince, která vsadila na důvěru.
  • Nepřikrášlený obraz poradenství. Jak to vidí Jana Zapletalová.
  • Odborníci radí: Jak certifikovat program primární prevence.
  • Národy ve dvojím ohni. Právo na sebeurčení se střetává se zásadou územní celistvosti.
  • Společné základní vzdělávání na povel fungovat nebude. Asociace speciálních pedagogů připomněla svoji koncepci.
  • V matematice plus neuspěly skoro dvě třetiny zúčastněných. Je to dobrý, anebo špatný výsledek?
  • Některé výchovné ústavy jsou vůči MŠMT stále nedůvěřivé. Počty všech útoků na vychovatele nepřiznávají.

č. 16/2014

Obsah vydání 16/2014

  • VOŠky opět požadují profesního bakaláře
  • Starostové podporují speciální školství
  • Etická výchova
  • Rozhovor: Václav Havlíček
  • Mohou se české mateřské školy srovnávat se světem?
  • Není sucho jako sucho
  • Problémy v ústavech

č. 15/2014

Obsah vydání 15/2014

  • Téma: Patří malí útočníci do dětského vězení?
  • Problém s nekvalifikovanámi pedagogy
  • Vyšší státní dotace by znamenaly menší autonomii
  • Stříbrný Květňák
  • Nedělený magistr
  • Jednotné zkoušky pro učně
  • Ve jménu vědy a lidskosti – Jan Krejčí
  • Dvacet let Asociace ředitelů ZŠ

č. 14/2014

Obsah vydání 14/2014

  • Tomáš Zima: Na vysokých školách by se měla hodnotit i výuka
  • Být ředitelem gymnázia není žádný med
  • Financujme soukromé školy jako ve Finsku
  • Zážitkové vzdělávání
  • Drsný a neuchopitelný Jack London
  • Síť na nadané
  • Nesnadný úděl učitelů literatury

č. 13/2014

Obsah vydání 13/2014

  • Pomohou firmy odborným školám k lepším absolventům?
  • Každý dům musí mít dobré základy
  • Zákony musejí vznikat se znalostí věci, říká předseda školského výboru sněmovny Jiří Zlatuška
  • Podpora obce je pro školu nezbytná
  • Už mě nudí být pořád vyučován! Chci se učit
  • Hrátky při třídnických hodinách mi vadí
  • Civilizace pojmenovaná po králi, který zřejmě ani neexistoval
  • Nové testy na obzoru. Tentokrát již nepůjde o zkoušku.
  • Deset let je někdy hodně krátká doba. Tři náměty na školní projekty
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?

č. 12/2014

Obsah vydání 12/2014

  • V zajetí disponibilních hodin. To, co by mělo být jednoznačně plus, leckdy přináší problémy
  • Konec tradiční školy? Instituce, která je pro některé jen nutným zlem
  • Starostové by přivítali zamašličkované peníze. Změna rozpočtového určení daní více (ani méně) provozních prostředků školám nepřinesla
  • Marné objevování Ameriky
  • Věčně živý Holmes. Fikce s obrovským dopadem na realitu
  • Středoškolské nebo vysokoškolské studium s pomocí. Fond podporuje ty, kteří kvůli touze po vzdělání musejí překonávat překážky

č. 11/2014

Obsah vydání 11/2014

  • Polské školství jako skokan roku
  • Uspěchaná honba za diplomy
  • Nový systém podpůrných opatření znamená revoluci
  • Od malých solitérů k velké korporaci
  • Jsou skutečně všichni nekvalifikovaaní učitelé nekvalifikovaní?
  • Homogenní versus smíšené třídy
  • Mistrovská zkouška by pomohla učebním oborům
  • Učitelé odborných předmětů dostanou výjimku
  • Nová naděje pro děti s aspergerovým syndromem
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?
nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt