Nově nabízíme

Psychologie Dnes

časopis o mezilidských vztazích

Roční předplatné již od 520 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


25/2015

Obsah vydání 25/2015

  • Zvoní hrana tradičním učebním oborům?
  • Pětadvacetipro­centní mrtvola
  • Nejdříve se musí přesvědčit rodina
  • Má mít maturitu opravdu každý?
  • Pravidla pro školní výlety
  • Filozof z lesů: Muž, který našel duchovní svobodu ve volné přírodě
  • Zřídí základní školy v září přípravné třídy?
  • Nebyl to špatný ministr
  • Nazývejme věci pravými jmény
  • USA a Francie: Brzký začátek vyučování je zdraví škodlivý

24/2015

Obsah vydání 24/2015

  • Vrací se nedělené studium učitelství
  • Model kvalitní školy má začít platit po prázdninách
  • Netvrďme, že ve školách není anticiganismus
  • Práce si učeň musí vážit
  • Kdy budou učitelé konečně bohatí?
  • Můj domov: Mars
  • Minusem je nedostatek disponibilních hodin i časté revize
  • Dětem chybí zručnost: Kraj Vysočina přišel na způsob, jak ji podpořit
  • Halliwickova metoda plavání má univerzální použití

23/2015

Obsah vydání 23/2015

  • Akreditační komise požaduje zánik největší soukromé uiverzity
  • Nejdřív nula, potom konkurz
  • Třídy nesmějí ztratit tahouny
  • Móda, nebo zaklínadlo
  • Cizinec není našinec
  • Bohatství mlže závislého na pitné vodě
  • Duál není diktát jedné ani druhé strany
  • Konečně ministr, který s námi komunikoval
  • Maturita by měla střední školy spojovat, ne rozdělovat

22/2015

Obsah vydání 22/2015

  • Padnou kvůli státní maturitě nástavbová studia?
  • Zašmodrchaná příprava na bitvu o rozpočet
  • Cílem hospitace není učitele načapat
  • Umět se dívat i rukama: O škole, ve které nesmí stát nic v cestě
  • NE bezbřehé inkluzi
  • Co je vlastně finanční gramotnost?
  • Neandrtálec, největší konzervativec mezi lidmi
  • Síla přizvaných osob: Odborníci pro rovné příležitosti by měli být běžnou součástí inspekčních týmů
  • Univerzita Karlova zpřísnila poplatky: Automatický nárok na prodlužování magisterského studia zdarma má skončit

21/2015

Obsah vydání 21/2015

  • Půjde Amnesty International před soud?
  • Novela zákona o VŠ hájící dobré mravy
  • Česko se bez nové generace techniků neobejde, říká prezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
  • Klima školy není žádná fata morgana
  • Proč se lže o inkluzi?
  • Ve štvavé kampani proti řediteli neplatí presumpce neviny
  • Armáda beznaděje: Vlasovci při květnovém povstání zachránili řadu Pražanů
  • Zavedeme prvky duálu do učilišť?
  • Těsně pod 140 miliard: Vize rozpočtu školství ministra Marcela Chládka pro příští rok
  • Nechte učitele učit
  • Nastoupí slovní hodnocení i do ZUŠ?

20/2015

Obsah vydání 20/2015

  • Na povinnou výuku plavání půjdou i peníze z hazardu
  • Bez peněz si můžeme kariérním řádem vytapetovat
  • Kdo by měl hodnotit maturitní písemky z češtiny?
  • Logopedická třída jako druhá varianta
  • Má být poslední ročník v mateřince povinný?
  • O čem mohou vypovídat IQ testy?
  • Lev jako společenský zabiják
  • Jak zlepšit kvalitu stravování
  • Odsouzeni operačním programem

19/2015

Obsah vydání 19/2015

  • Vize digitální školy: Na vyučování s tabletem místo těžké aktovky a s čipovou kartou v kapse
  • Marcel Chládek: Chci dát školám jistotu
  • Regionální ostrov stability: Plzeňská zdrávka těží ze zájmu uchazečů i zaměstnavatelů
  • Arnošt Vítek: Světlé zítřky s inkluzí
  • Co umí dynamická diagnostika
  • Pravdu neupálíš: Jan Hus nebyl radikálním reformátorem, jeho zásadovost však měla dalekosáhlé dopady
  • Fyzika nemusí být nuda: Probudit v žácích zájem o techniku není snadné, ale jde to
  • Kariérní systém (7.díl) Nová zkratka – DVKS
  • Budějovická VŠTE v roce průmyslu a technického vzdělávání

18/2015

Obsah vydání 18/2015

  • Uznávanou školu by mohly položit finanční problémy
  • Učitel nesmí být nájemný žoldák
  • Děti samy konflikt nevyřeší
  • Mladá škola v důchodovém věku
  • Více žáků s LMP do běžných škol
  • Jak si vybrat mentora
  • Řepka mastí Evropu
  • Co za to a co to bude stát
  • Přemyslovci nebo Pokémoni
  • Výkon není jedinou hodnotou
  • Tablety ve speciální škole
  • Sebehodnocení dětí je náročné

17/2015

Obsah vydání 17/2015

  • Komu stát nadržuje
  • Rizikem reforem je nedostatek peněz¨- S čím se pere mateřinka
  • Na štíru s hodnocením
  • Může ředitel působit jako mentor?
  • Trať, která stvořila skutečně Divoký západ
  • Vznikne ministerstvo pro vědu?
  • Nerušte přílohu!
  • Kariérní systém: Po hlavě do atestací (5.díl)
  • Když emoce vítězí nad rozumem
  • Kariérní systém: Nová reality show českého školství

16/2015

Obsah vydání 16/2015

  • Vošky opět končí před branami terciáru
  • Financování studentů se mění za pochodu
  • Optimalizaci středních škol může řešit i stát
  • Zahrada jako geopark
  • Ludvík Zimčík: Splněné cíle? Populismus?
  • Jak správně zorganizovat jednotné závěrečné zkoušky
  • Zvíře sedmi smyslů
  • Konec dobrý, všechno dobré
  • Škola, kde neučí předměty, ale děti
  • Nejlepší z výborných
  • Zákeřná objektivita centrálního hodnocení

15/2015

Obsah vydání 15/2015

Mateřinky i základky si nemusejí nic vyčítat -Přijímačky na střední školy – Vzdělávací džihád – Rozhovor: Tomáš Perič – Škola podle Fuchse – Modelový školní řád – Otakar Batlička – Kuchařka školního plavání –


14/2015

Obsah vydání 14/2015

  • Hrob pro přílohu byl už vykopán, věnce ale ještě nechystejte: Jaké bude vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením?
  • Půjdeme v mateřinkách do rizika?
  • Stávkovat možná začnou dřív rodiče
  • Projekt by měl inspirovat, ne diktovat: V Chrastavě razí cestu svobodné volby
  • Iluze inkuze
  • Maturitní návrat do Evropy a k zdravému rozumu
  • Železný muž, který nás osvobodil od olova
  • Povinná matematika u maturit je na spadnutí
  • V dopravní výchově jde o životy
  • Kariérní systém: Zrod samostatnosti

13/2015

Obsah vydání 13/2015

  • Kolik je žáků s lehkým mentálním postižením?
  • Je libo kávu pro prvňáčka?
  • Budou v mateřských školách omluvenky?
  • Zemědělské podniky slibují atraktivní práci
  • Alespoň kompromis
  • Jak rozvíjet předmatematické představy?
  • Země nikoho, území všech. Komu vlastně patří Antarktida?
  • Máme sledovat sociální původ žáků?
  • Učitel na startu

12/2015

Obsah vydání 12/2015

  • Jak se školám dýchá? Špatně!
  • Ředitelé počítali Romy
  • Kde se rodí zlaté české ručičky
  • Fikce spravedlnosti pro všechny
  • Pane řediteli, nejste pro mě autorita
  • Proti všem: Banderovci chtěli vlastní stát za každou cenu
  • K technice se musí žáci postrčit
  • Může být portfolio stupínkem ke kvalitě?
  • Když jednotné, tak pro každého

11/2015

Obsah vydání 11/2015

  • Má písmo comenia script právo na život?
  • Reforma financování jako rozpočtová priorita
  • Jak na dietní obědy?
  • Dvojí specializace láká motivované žáky
  • Místo pro dějiny druhé poloviny 20. století
  • Ve školách je kouření zakázáno. A když kouří ředitel?
  • Novodobý Noe vyrostl na řeckém ostrově
  • Kariérní systém se má rozjet už v září
  • Hry pod dohledem povinnosti
  • Středoškoláků ubývá pomaleji
  • Totalita diletantů

10/2015

Obsah vydání 10/2015

  • Hodiny v pohybu
  • Způsob zvýšení platů část učitelů zklamal
  • Diagnostika versus paragrafy
  • Chloubou Prahy jsou oborové didaktiky
  • Život bez přílohy?
  • Ve školce se přece normálně nekřičí
  • Čelisti vzbuzující hrůzu
  • Sloučené poradny si svou značku zachovaly
  • Gymnázia: Dlouhodobý záměr nemá úroveň
  • Inkluze není politika, ale zájem o každého člověka
  • Diskriminace při přijímání dětí ze spádových oblastí

9/2015

Obsah vydání 9/2015

  • Kapacita škol poroste
  • Kariérní systém je šancí na kvalitnější školu
  • Sedmá generace sklářů mohla být poslední: Novoborská škola ale krizi překonala a teď se rozvíjí
  • Vzdělávání inkluzivní, nebo exkluzivní?
  • Víte, jakou úroveň kvalifikace máte?
  • Český H.G. Wells: Karel Čapek jako nejslavnější klasik domácí sci-fi
  • Hygiena jako strašák: Doplatí na zotavovací akce subjekty pracující s dětmi?
  • Nesmí scházet bezpečné přilnutí: Jak nedostatek, tak přebytek podnětů může vést k hyperaktivi­tě dítěte

8/2015

Obsah vydání 8/2015

  • Nejstarší soukromá univerzita se otřásla v základech
  • Profesní kvalifikace využívá už jedenáct set tuzemských firem
  • Jde strach z toho, jak se děti nebojí
  • Jak si základka koupila gymnázium
  • Dosažené vzdělání omezuje společensky nežádoucí jevy
  • Tdpaslíček s tdupkou nepomůže
  • Divokým Kurdistánem
  • Má každý žák na oběd ve školní jídelně?
  • Po deseti letech vstupuje program Ekoškola i do mateřinek
  • Kde hledat adekvátní informace při kariérním rozhododvání?

7/2015

Obsah vydání 7/2015

  • Třetina absolventů míří úplně mimo svou profesi
  • Zákon proti propouštění na prázdniny: Nutnost, nebo zbytečnost?
  • Učitelky v Adélce staví na spolupráci s rodiči
  • Ministerská hra na podporu inkluze
  • Neměli bychom se ostýchat požádat o podporu
  • Pohřebiště vypráví: Archeologové našli hrobku pravěkého knížete
  • MŠMT se pokusilo reprezentace vysokých škol obejít
  • Pedagogické kompetence pro odborníka z praxe
  • ESCO: Nová evropská klasifikace

6/2015

Obsah vydání 6/2015

  • Inkluze jako otazník i direktiva
  • Pokles podílu školství na HDP je zkreslující informací
  • Absolventem umělec s dobrým uplatněním
  • Individuální vzdělávání není nebezpečné
  • Jak občanský zákoník ovlivňuje rozhodování ředitelů škol
  • Překvapuje mne, kolik lidí do školství mluví
  • Ve jménu spolupráce

5/2015

Obsah vydání 5/2015

  • DOČKAJÍ SE VOŠKY V TERCIÁRU ROVNOPRÁVNOSTI?
  • NOVELU ŠKOLSKÉHO ZÁKONA KOMPLIKUJÍ POZMĚŃOVACÍ NÁVRHY
  • ŽÁCI JSOU V ICT DOBŘÍ NAVZDORY ŠKOLE
  • JEČNÁ NESÁZÍ NA ZNAKOVÝ JAZYK
  • UČITELSTVÍ JE OHROŽENO
  • JSOU HOLKY SKUTEČNĚ CHYTŘEJŠÍ NEŽ KLUCI?
  • MATEŘINKY S PUNCEM KVALITY
  • JAK FUNGUJE V ODBORNÉM VZDĚLÁVÁNÍ SPOLUPRÁCE ŠKOL A FIREM

4/2015

Obsah vydání 4/2015

  • Zušky pracují na systému péče o začínající učitele
  • Kvůli absenci systému ztrácíme talenty
  • Měli bychom hodnotit, co žák umí, ne co neumí
  • Mladí lidé chtějí na gymnázia, firmy ale potřebují techniky
  • Jak se vydat na cestu excelence
  • Proč byly templáři zlikvidování
  • Akutní problém základního školství? Podle odborářů to je paragraf 16 a pojetí inkluze vůbec
  • Mateřinky stále praskají ve švech

3/2015

Obsah vydání 3/2015

  • S alternativními metodami výuky jsou školy spokojeny
  • Zápisy jsou lakmusovým papírkem
  • Většina EUR se rozdělí formou šablon
  • Mobilní učebna jako mezistupeň
  • Co všechno učitel dělá a co z toho má
  • Kolega je cítit!
  • Mizí lesy na Zemi?
  • I ředitelé občas potřebují restartovat
  • Česko pod tlakem EK
  • Evropské peníze generují kvalitu

2/2015

Obsah vydání 2/2015

  • Občanský zákoník poškodil děti v ústavní péči
  • Posun dopředu, ale příliš malý
  • Strojařina už dávno není o kolomazi
  • Inkluze, sociální inženýrství a Gaussova křivka
  • Co můžu dělat jako speciální pedagog?
  • Mentor je učitel dospělých
  • Školám odpadá starost o formální správnost ŠVP
  • Vzdělání dospělých je šancí pro střední školy i pro trh práce
nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt