Nově nabízíme

Země světa

zeměpisný a cestopisný měsíčník

Roční předplatné již od 640 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


č. 25/2014

Obsah vydání 25/2014

  • Školní poradenství si našlo své místo, ale ještě nemá systém
  • Peněz na vědu je málo a rozdělují se podivně
  • Zvýšení platů by se mělo promítnout do tarifních tabulek
  • Tři Komenského medaile v jedné sborovně
  • Výchova a její podmínky: Jak to vidí Iva Švarcová
  • Možnosti a meze řešení vztahových konfliktů ve škole
  • Černí faraoni vládli Egyptu sto let
  • Má dětská skupina smysl?
  • Přizpůsobíme státní maturitu zaměření střední školy?
  • Nikdo nemusí být nula
  • Zřizujeme přípravné třídy i v ZŠ praktických
  • Vzdělávání učitelů ve Finsku
  • Americký lékař vytvořil neprůstřelné pokrývky pro děti

č. 24/2014

Obsah vydání 24/2014

  • Učni kazí statistiky efektivity vzdělávání. Máme problém, nebo je to naprosto normální?
  • Některé neziskovky trvají na inkluzi bez ohledu na realitu
  • V Dánsku jsem zjistila, že RVP není utopie
  • Dva roky u DOBRÉHO PASTÝŘE mě zachránily
  • Léto s počítačem, nebo bez něj?
  • Jeskyně jsou konzervami historie
  • V mateřinkách by se mělo více dbát na pitný režim
  • Jak vyrůstá keř
  • Otevřený dopis ministrovi školství
  • Celoroční projekt z české historie pro ZUŠ

č. 23/2014

Obsah vydání 23/2014

  • Kde je hranice kompromisu. Návrh novely zákona o pedagogických pracovnících vstupuje do Poslanecké sněmovny
  • Dostane dětská skupina zelenou?
  • Systém kariérového poradenství pro dospělé v Česku neexistuje
  • Škola jako stavebnice. Centrum odborné přípravy v Sezimově Ústí vsadilo na modulovou výuku
  • Část učitelů tanečního oboru ZUŠ je bez kvalifikace
  • Jak zaměstnat pedagoga
  • Zemětřesení je největším uvolněním energie na planetě
  • O školní specialisty je velký zájem
  • Přestanou u nás platit nové docentury a profesury ze Slovenska?
  • O soutěži, která učí podnikat

č. 22/2014

Obsah vydání 22/2014

  • Praktická výuka se přesouvá do firem. Bude duál univerzálním konceptem pro odborné školy?
  • Ministr na své Vošky nezapomněl. Měly být slepou vzdělávací cestou, teď s nimi návrh vládní strategie naopak počítá.
  • Na zvyšování kapacit mateřinek je už pozdě, říká mistopředsedkyně Asociace předškolní výchovy.
  • Jak dát školu do pohybu. Práce navíc se učitelům ze Smržovky vyplatila.
  • Diskriminace maturantů, kteří si zvolili matematiku
  • Co když se kantor ve třídě motá?
  • Paradoxy sto let starého globálního konfliktu. Proč vypukla první světová válka?
  • Mobil v rukou dítěte může být nebezpečný. Chytřejší než smartphone jsme v okamžiku, kdy si uvědomíme možnost kdykoliv ho vypnout.
  • Beluška ukazuje cestu k přirozené integraci. Zbytky zraku nemusejí být nepřekonatelnou životní překážkou

č. 21/2014

Obsah vydání 21/2014

  • Degradace pedagogů na příštipkáře? Možnosti ČŠI a krajů v zajištění kvalifikovanosti jsou mizivé.
  • Bez strategie 2020 nebudou evropské peníze. Vláda ji proto projedná zřejmě už na konci prázdnin.
  • Na ICT vzdělávání učitelů dáváme 600 milionů korun, říká náměstkyně ministra školství Petra Bartáková
  • Výuka cizího jazyka začíná hrou. I mateřinkové děti z novobystřické školy se bezprostředně baví se svými rakouskými vrstevníky.
  • Co dál s grantovou agenturou
  • Jak je to s autorskými právy ve škole?
  • Co se zelenou invazí? Rostliny, které mohou být pro naši zemi nebezpečné
  • Nabídka kurzů pro dospělé často převyšuje poptávku
  • Malé děti by se měly do cizí řeči ponořit
  • Druhé setkání Asociace dramacenter v Olomouci

č. 20/2014

Obsah vydání 20/2014

  • Proč Babiš škrtí právě školství?
  • Dobře investovaných padesát milionů. Do škol přijde víc psychologů a speciálních pedagogů, všichni žáci jejich služeb ale nevyužijí
  • Příznivé klima školy není jen prázdnou frází
  • Chce to paragraf proti útokům na pracovníky škol
  • Ředitel versus zřizovatel
  • Medvěd, skutečný král severských zvířat. Jak se zachovat při setkání s největší evropskou šelmou
  • Vzdělávání učitelů ZUŠ musí mít řád
  • Grantová agentura pod palbou kritiky

č. 19/2014

Obsah vydání 19/2014

  • Kdy jsou děti zralé pro školu
  • Elektronizace, povinná matematika i dvojí metr hodnocení
  • Změna na smlouvu s dobou neurčitou je krokem k lepšímu
  • Poradna (nejen) pro věřící klienty
  • Jiří Kuhn: Přijímací řízení není rozpočítadlo
  • Jak využívat RVP.CZ?
  • Tragédie a sláva japonských samurajů
  • Hodnocení vzdělávací činnosti jako interní záležitost vysokých škol
  • Bambiriáda připomene 25 let svobody
  • Vážit si práce musíme učit už malé děti
  • Některé výchovné ústavy jsou vůči MŠMT stále nedůvěřivé

č. 18/2014

Obsah vydání 18/2014

  • Kvalita školního stravování je především věcí dohody
  • Měření, které postrádá hlavní účel. Jak můžeme zjišťovat kvalitu vysokých škol, když chybí jasná představa o podobě systému?
  • Je návrh na zavedení jednotných přijímaček správný? Ředitelé středních škol se mu vesměs nebrání, ale jsou kritičtí.
  • Jihlavské místo naděje. Každý úspěch dítěte s mentálním postižením pomáhá i jeho rodičům.
  • Václav Mrštík: Preventisté do školství nepatří
  • Martin Kaplan: Jak se vyhnout sexuálnímu obtěžování
  • Spojovací vodní kanál, který rozděluje. Kdo by vlastně měl dostat Ropáka?
  • Kariérní systém by měl zdůraznit význam odbornosti. Představa apolitičnosti atestačních komisí je ale poněkud iluzorní.

č. 17/2014

Obsah vydání 17/2014

  • Domovy mládeže hledají místo ve vzdělávací soustavě
  • Změna financování regionálního školství je můj nejtěžší úkol, říká pro UN ministr Marcel Chládek
  • V erbu mají slušnost, otevřenost a komunikaci. O mateřince, která vsadila na důvěru.
  • Nepřikrášlený obraz poradenství. Jak to vidí Jana Zapletalová.
  • Odborníci radí: Jak certifikovat program primární prevence.
  • Národy ve dvojím ohni. Právo na sebeurčení se střetává se zásadou územní celistvosti.
  • Společné základní vzdělávání na povel fungovat nebude. Asociace speciálních pedagogů připomněla svoji koncepci.
  • V matematice plus neuspěly skoro dvě třetiny zúčastněných. Je to dobrý, anebo špatný výsledek?
  • Některé výchovné ústavy jsou vůči MŠMT stále nedůvěřivé. Počty všech útoků na vychovatele nepřiznávají.

č. 16/2014

Obsah vydání 16/2014

  • VOŠky opět požadují profesního bakaláře
  • Starostové podporují speciální školství
  • Etická výchova
  • Rozhovor: Václav Havlíček
  • Mohou se české mateřské školy srovnávat se světem?
  • Není sucho jako sucho
  • Problémy v ústavech

č. 15/2014

Obsah vydání 15/2014

  • Téma: Patří malí útočníci do dětského vězení?
  • Problém s nekvalifikovanámi pedagogy
  • Vyšší státní dotace by znamenaly menší autonomii
  • Stříbrný Květňák
  • Nedělený magistr
  • Jednotné zkoušky pro učně
  • Ve jménu vědy a lidskosti – Jan Krejčí
  • Dvacet let Asociace ředitelů ZŠ

č. 14/2014

Obsah vydání 14/2014

  • Tomáš Zima: Na vysokých školách by se měla hodnotit i výuka
  • Být ředitelem gymnázia není žádný med
  • Financujme soukromé školy jako ve Finsku
  • Zážitkové vzdělávání
  • Drsný a neuchopitelný Jack London
  • Síť na nadané
  • Nesnadný úděl učitelů literatury

č. 13/2014

Obsah vydání 13/2014

  • Pomohou firmy odborným školám k lepším absolventům?
  • Každý dům musí mít dobré základy
  • Zákony musejí vznikat se znalostí věci, říká předseda školského výboru sněmovny Jiří Zlatuška
  • Podpora obce je pro školu nezbytná
  • Už mě nudí být pořád vyučován! Chci se učit
  • Hrátky při třídnických hodinách mi vadí
  • Civilizace pojmenovaná po králi, který zřejmě ani neexistoval
  • Nové testy na obzoru. Tentokrát již nepůjde o zkoušku.
  • Deset let je někdy hodně krátká doba. Tři náměty na školní projekty
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?

č. 12/2014

Obsah vydání 12/2014

  • V zajetí disponibilních hodin. To, co by mělo být jednoznačně plus, leckdy přináší problémy
  • Konec tradiční školy? Instituce, která je pro některé jen nutným zlem
  • Starostové by přivítali zamašličkované peníze. Změna rozpočtového určení daní více (ani méně) provozních prostředků školám nepřinesla
  • Marné objevování Ameriky
  • Věčně živý Holmes. Fikce s obrovským dopadem na realitu
  • Středoškolské nebo vysokoškolské studium s pomocí. Fond podporuje ty, kteří kvůli touze po vzdělání musejí překonávat překážky

č. 11/2014

Obsah vydání 11/2014

  • Polské školství jako skokan roku
  • Uspěchaná honba za diplomy
  • Nový systém podpůrných opatření znamená revoluci
  • Od malých solitérů k velké korporaci
  • Jsou skutečně všichni nekvalifikovaaní učitelé nekvalifikovaní?
  • Homogenní versus smíšené třídy
  • Mistrovská zkouška by pomohla učebním oborům
  • Učitelé odborných předmětů dostanou výjimku
  • Nová naděje pro děti s aspergerovým syndromem
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?

č. 10/2014

Obsah vydání 10/2014

  • Drahé, ale potřebné dyslektické třídy
  • Jak budou poslanci pečovat o hodnotu vzdělávání?
  • Když učitelé marodí, není na pomůcky
  • Soukromé mateřinky jsou kvalitní
  • Podpůrné opatření není jen nový termín
  • Sourozence spolu, nebo každého zvlášť?
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?
  • Nastane v některých školách kolaps?
  • Plošné zkoušky a ředitelé bez kompetencí
  • Být hodnou ženou z domácnosti nestačí

č. 9/2014

Obsah vydání 9/2014

  • Jsou v mateřinkách efektivnější věkově heterogenní, nebo homogenní skupiny?
  • Mistři řemesel jako vysokoškoláci bez maturity
  • Život mezi diagnostikou a terapií
  • Zase ztrácíme kvalifikaci
  • Chybná dohoda o provedení práce
  • Ledově klidný badatel i spisovatel
  • ČŠI spustila moduly pro školní i domácí testování
  • Zabývejme se kvalitou regionálního školství
  • Spolupráce se základní školou se musí dobře plánovat

č. 8/2014

Obsah vydání 8/2014

  • Hrozí odchodem nekvalifikovaných učitelů kolaps?
  • Ministr školství určil příliš ambiciózní harmonogram
  • Újma ve virtuálním světě bolí stejně jako v tom reálném
  • Škola plná nápadů
  • Dočkáme se návratu mistrů řemesel?
  • Kdo zodpovídá za škodu, kterou způsobí žáci?
  • Být hodnou ženou z domácnosti nestačí
  • Jsem občansky nesnášenlivý
  • Odborné školství ve Finsku a Švédsku

č. 7/2014

Obsah vydání 7/2014

  • Peněz je víc jen o něco. Rozpis rozpočtu teď poputuje z kraje na školy
  • Je to bezpečné, dokud si někdo nesedne ke klávesnici
  • Mládežnických organizací, které žádají MŠMT o peníze, je stále víc
  • Empatie jako základ kadeřnického řemesla
  • Dva personální vykřičníky
  • Jak si objednat dodatky k osvědčení pro absolventy
  • Impérium jako střet civilizací
  • Plošné zkoušky a ředitelé bez kompetencí
  • Za pár let budou mateřské školy dvouleté děti vítat
  • Odvolat všechny ředitele škol! Z historických důvodů …

č. 6/2014

Obsah vydání 6/2014

  • Vstoupí individáální vzdělávání i na 2. stupeň ZŠ?
  • Školství potřebuje silního ministra
  • České školství je hrozivě podfinancováno
  • O významu relaxu
  • Pavel Svoboda: Jsem občansky nesnášenlivý
  • Skrytá optimalizační válka bez vítězů
  • Musí rozumný nápad klopýtat o zákon?
  • Americký, či evropský model?
  • Strasti začínajícího pedagoga
  • Univerzita v KLDR poskytuje západní vzdělání místní elitě
  • Záškoláctví má negativní vliv na výsledky učení
nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt