Nově nabízíme

Estetika

plastická a estetická chirurgie, kosmetika, omlazení

Roční předplatné již od 534 Kč

Archiv titulu Učitelské noviny


č. 14/2014

Obsah vydání 14/2014

  • Tomáš Zima: Na vysokých školách by se měla hodnotit i výuka
  • Být ředitelem gymnázia není žádný med
  • Financujme soukromé školy jako ve Finsku
  • Zážitkové vzdělávání
  • Drsný a neuchopitelný Jack London
  • Síť na nadané
  • Nesnadný úděl učitelů literatury

č. 13/2014

Obsah vydání 13/2014

  • Pomohou firmy odborným školám k lepším absolventům?
  • Každý dům musí mít dobré základy
  • Zákony musejí vznikat se znalostí věci, říká předseda školského výboru sněmovny Jiří Zlatuška
  • Podpora obce je pro školu nezbytná
  • Už mě nudí být pořád vyučován! Chci se učit
  • Hrátky při třídnických hodinách mi vadí
  • Civilizace pojmenovaná po králi, který zřejmě ani neexistoval
  • Nové testy na obzoru. Tentokrát již nepůjde o zkoušku.
  • Deset let je někdy hodně krátká doba. Tři náměty na školní projekty
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?

č. 12/2014

Obsah vydání 12/2014

  • V zajetí disponibilních hodin. To, co by mělo být jednoznačně plus, leckdy přináší problémy
  • Konec tradiční školy? Instituce, která je pro některé jen nutným zlem
  • Starostové by přivítali zamašličkované peníze. Změna rozpočtového určení daní více (ani méně) provozních prostředků školám nepřinesla
  • Marné objevování Ameriky
  • Věčně živý Holmes. Fikce s obrovským dopadem na realitu
  • Středoškolské nebo vysokoškolské studium s pomocí. Fond podporuje ty, kteří kvůli touze po vzdělání musejí překonávat překážky

č. 11/2014

Obsah vydání 11/2014

  • Polské školství jako skokan roku
  • Uspěchaná honba za diplomy
  • Nový systém podpůrných opatření znamená revoluci
  • Od malých solitérů k velké korporaci
  • Jsou skutečně všichni nekvalifikovaaní učitelé nekvalifikovaní?
  • Homogenní versus smíšené třídy
  • Mistrovská zkouška by pomohla učebním oborům
  • Učitelé odborných předmětů dostanou výjimku
  • Nová naděje pro děti s aspergerovým syndromem
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?

č. 10/2014

Obsah vydání 10/2014

  • Drahé, ale potřebné dyslektické třídy
  • Jak budou poslanci pečovat o hodnotu vzdělávání?
  • Když učitelé marodí, není na pomůcky
  • Soukromé mateřinky jsou kvalitní
  • Podpůrné opatření není jen nový termín
  • Sourozence spolu, nebo každého zvlášť?
  • Copak být „jenom“ učitel nestačí?
  • Nastane v některých školách kolaps?
  • Plošné zkoušky a ředitelé bez kompetencí
  • Být hodnou ženou z domácnosti nestačí

č. 9/2014

Obsah vydání 9/2014

  • Jsou v mateřinkách efektivnější věkově heterogenní, nebo homogenní skupiny?
  • Mistři řemesel jako vysokoškoláci bez maturity
  • Život mezi diagnostikou a terapií
  • Zase ztrácíme kvalifikaci
  • Chybná dohoda o provedení práce
  • Ledově klidný badatel i spisovatel
  • ČŠI spustila moduly pro školní i domácí testování
  • Zabývejme se kvalitou regionálního školství
  • Spolupráce se základní školou se musí dobře plánovat

č. 8/2014

Obsah vydání 8/2014

  • Hrozí odchodem nekvalifikovaných učitelů kolaps?
  • Ministr školství určil příliš ambiciózní harmonogram
  • Újma ve virtuálním světě bolí stejně jako v tom reálném
  • Škola plná nápadů
  • Dočkáme se návratu mistrů řemesel?
  • Kdo zodpovídá za škodu, kterou způsobí žáci?
  • Být hodnou ženou z domácnosti nestačí
  • Jsem občansky nesnášenlivý
  • Odborné školství ve Finsku a Švédsku

č. 7/2014

Obsah vydání 7/2014

  • Peněz je víc jen o něco. Rozpis rozpočtu teď poputuje z kraje na školy
  • Je to bezpečné, dokud si někdo nesedne ke klávesnici
  • Mládežnických organizací, které žádají MŠMT o peníze, je stále víc
  • Empatie jako základ kadeřnického řemesla
  • Dva personální vykřičníky
  • Jak si objednat dodatky k osvědčení pro absolventy
  • Impérium jako střet civilizací
  • Plošné zkoušky a ředitelé bez kompetencí
  • Za pár let budou mateřské školy dvouleté děti vítat
  • Odvolat všechny ředitele škol! Z historických důvodů …

č. 6/2014

Obsah vydání 6/2014

  • Vstoupí individáální vzdělávání i na 2. stupeň ZŠ?
  • Školství potřebuje silního ministra
  • České školství je hrozivě podfinancováno
  • O významu relaxu
  • Pavel Svoboda: Jsem občansky nesnášenlivý
  • Skrytá optimalizační válka bez vítězů
  • Musí rozumný nápad klopýtat o zákon?
  • Americký, či evropský model?
  • Strasti začínajícího pedagoga
  • Univerzita v KLDR poskytuje západní vzdělání místní elitě
  • Záškoláctví má negativní vliv na výsledky učení

č. 5/2014

Obsah vydání 5/2014

  • Především musíme rozšířit kapacity mateřských škol, zdůrazňuje nový ministr školství Marcel Chládek
  • Jak to vidí Václav Trojan: Kariérový systém ředitele školy: Čekání na Godota?
  • Jak eliminovat zbytečnou chybovost v evropských projektech
  • Vážní kandidáti na nového Kolumba
  • Přivítejte tabletového škotka. Jak využívají učitelé 10 milionů korun na ICT od zřizovatele?
  • První pomoc jako prevence. Zisk školám i kantorům
  • Jak se buduje školství v Kongu? Od základů

č. 4/2014

Obsah vydání 4/2014

  • Ředitelé nemají pedagogiku čas
  • Komu svěřit děti na hlídání
  • Bez podpory ředitelů školství nezměníme
  • Poděbradská hotelovka je citlivá k etickým pravidlům
  • Nadešel čas obnovit chlapecké školy?
  • Samostatná odborná práce zlepší uplatnění vyučenců
  • Možná jsme všichni marťani
  • Neuznatelné výdaje straší školy
  • Patnáctý oříšek ze zlata
  • Víte, co je to PUPA?
  • Návštěva ve Fachhochschule v Hagenbergu

č. 3/2014

Obsah vydání 3/2014

  • Jak dětem chutná matematika
  • Řemeslníci a technici budou v Česku zapotřebí ještě dlouho
  • Dojde k renesanci platového systému?
  • Co učitelé z města netuší
  • Digitální přistěhovalci a digitální domorodci
  • Obdiv , nebo stalking
  • Musím po obědě spát?
  • Zapomenutý národ chazarů
  • Nedorozumění mezi kontrolory a badateli?
  • Místo diagnózy podpůrná opatření
  • Umění plavat patří k základním gramotnostem
  • Nutit děti ke studiu učebních oborů je nezodpovědné

č. 2/2014

Obsah vydání 2/2014

  • Budeme mít rámec pro zápisy?
  • Bez schopného řízení se škola neobjede
  • Přišel jsem o nadávání ve sborovně
  • Změna ve jmenování profesorů je zbytečná
  • Psychologická etika
  • Psychický trénink jako součást vzdělávacího systému?
  • Může být mateřinka bez kroužků a počítačů „in“?
  • Kvalitní lektor dokáže vzbudit zájem

č. 1/2014

Obsah vydání 1/2014

  • Patří muslimský šátek do české školy?
  • Ředitel školy versus její zřizovatel
  • Školský rozpočet 2014
  • Troje umění pod jednou střechou
  • Dejte nám šachové hodiny!
  • K čemu je (nejen) řediteli školy nebo školského zařízení inspekční zpráva?
  • Břidlicový plyn – naděje, nebo zhouba
  • Pes pod lavicí
  • Opravdu agresivita rodičů stoupá?
  • Za odklady školní docházky stojí zejména logopedické vady
  • Při saunování v mateřince je potřeba, aby děti dodržovaly důležitá pravidla

č. 46/2013

Obsah vydání 46/2013

  • Prevence v mateřinkách by se neměla dotýkat ilegálních drog.

Důležitým momentem je spolupráce s rodiči.

  • Nejsme mechanismus na hlídání. Mateřské školy jsou vzdělávací, ne sociální instituce.
  • Leader školy by mohl mít o 20% vyšší plat. Jiří Kuhn komentuje návrh kariérního systému.
  • Jak to vidí Václav Mertin: Riziko napadení rodičem.
  • Jak poznat kvalitní nabídku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
  • Podpořte mateřinky! Štrasburk se zajímá o počty Romů a diagnostiku LMP.
  • Záchrana nebo zánik? O budoucnosti středočeského diagnostického ústavu.

č. 45/2013

Obsah vydání 45/2013

  • Kdy se rozpoutá bouře? O problému nedostatečné kapacity školních družin se moc nemluví. Zatím.
  • Výsledky našich žáků se v mezinárodním šetření zlepšily
  • Základem je důvěra.O zkuše­nostech školního kariérního systému jedné ZŠ.
  • Jeden myslí hlavou, jiný rukama. SOU Hluboš nabízí vzdělání oběma.
  • Jak poznat kvalitní nabídku dalšího vzdělávání
  • Darwinův model platí, ale jen omezeně.
  • Neveřejná schůzka o vyhláškách
  • Kařždý desátý žák má s matematikou velké problémy
  • Špatné nejsou děti, ale metody vzdělávání

č. 43/2013

Obsah vydání 43/2013

Akreditované studijní programy a obory na vysokých školách, fakultách a jiných součástech vysokých škol v České republice pro akademický rok 2014/2015


č. 41/2013

Obsah vydání 41/2013

  • Přehled středních a vyšších odborných škol pro školní rok 2014/15
  • Výsledky vybraných soutěží pro školní rok 2012/2013

č. 40/2013

Obsah vydání 40/2013

  • Nepůjde o projekt tablety do škol
  • Jsou platy největší problém?
  • Němčina jako lákavá tradice
  • Politikum, nebo pedagogikum?
  • Jak na preventivní program?
  • Alchymista české vědy¨
  • Každý potřebuje šanci
  • Pro lepší přípravu speciálních pedagogů

č. 39/2013

Obsah vydání 39/2013

  • Eura potečou do škol hlavně přes šablony: Přípravy nového operačního programu na roky 2014 – 2020 vrcholí
  • Strategie primární prevence není ještě úplná
  • Podle českých firem technici neumějí jazyky
  • V. Mertin: Dětské nervy v kýblu
  • S rodiči proti problémům jejich dětí
nejnovější | < | archiv 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | > | nejstarší 
Dárky k předplatnému  |  Spolupráce s vydavateli  |  Kontakt